lørdag 9. juli 2011

Tidenes beste treningstur!

 Har ikke bilde fra treningsturen,så da bruker jeg andre bilder jeg har så bloggen ikke blir så kjedelig.


I dag har meg og Vinnie hatt tidenes beste treningstur.
Vinnie blir veldig fort overivrig når jeg gjør klart til å gå tur,så i dag bestemte jeg meg for å gjøre alt klart mens han lå å sov.
Når alt var ferdig ordna,så satt jeg egentlig bare å trippa,var så rastløs at fy,så de 10 minuttene fra jeg var ferdig til Vinnie våkna gikk snegle sakte.
Når han endelig våkna så gikk vi,det begynte kjempe bra,ikke noe draing i båndet,helt til vi kom ned bakken,da skjønte han at han skulle gå lang tur og dro i båndet.
Så da var det noen få ganger med stopp og gå føre Vinnie gikk som en prest.
Vi måtte gå langs gangveien ett stykke for å komme til turstien vi skulle gå på,på gangveien så pleier Vinnie alltid å dra som fy,men ikke denne gangen nei,han gikk som en prest.

       Her var ikke Vinnie interessert i å trene,han var mer interessert i å snuse i bakken.

Når vi kom til turstien så trente vi mer på å ikke dra i båndet og på å gå på plass,noe som også gikk kjempe bra. Når vi hadde gått litt,så møtte vi på en eier og hunden hans. Første jeg tenkte når jeg så de var at,nå begynner Vinnie å bjeffe og oppføre seg som en "dritt" som han pleier når han ser andre hunder.
Men nei,da,det eneste Vinnie gjorde var å pipe litt i iver også trakk han i båndet,men det er bagatell med tanke på hvor "idiot" han blei når han så hudner før,så jeg rett og slett overså det.

Eieren spurte om det var en hann eller ei tispe,sa at det var en hanne,og da spurte han om de kunne leke litt sammen,noe som selvfølgelig var helt iorden for meg siden Vinnie var så flink å ikke bjeffe og bære seg når han så den hunden.

Etter at de hadde lekt litt,så gikk vi videre,da trente vi på å gå på plass. Og jeg må si jeg er imponert over hvor flink Vinnie var,han gikk som en gud,han har rett og slett aldri gått så bra noen gang før. Øyne hans var klistra til mine og han gikk rett og slett helt perfekt inntil beinet mitt.
Han fikk selvfølgelig masse skryt og godbiter,og jeg så at arbeidslysten hans økte jo mer jeg roste han. Men nå var han begynt å bli sliten,så da satt vi ned farta litt og jeg lot han gå i slakt bånd og snuse og kose seg litt. Er jo kjempe viktig med pauser også når man går en treningstur.

Vinnie er midt i puberteten og er den hormonbomba for tia,og vanvittig vanskelig å jobbe med,har gått mange treningsturer med han etter at han blei en hormonbombe,og det har vært nærmest håpløst å jobbe med han,så vanvittig tung å dra i gang,og når han først gidder å trene så er det ikke med iver eller interesse egentlig. Så all trening i det siste har vært veldig dårlig,kunne noen få minutter iløpet av en treningstur som har vært bra.





Første gang Vinnie er på en brygge,tar det lett som bare det,det var veldig spennende synes han.


Nå husker jeg virkelig hvorfor jeg egentlig ville ha ei tispe og ikke hannhund igjen,minnene om hvorfor vi kastrerte Lurven har virkelig kommet tilbake ja,hehe
Men jeg trøster meg med at den verste hormonbombe perioden går over etter hvert,og jeg angrer overhode ikke på at vi kjøpte han.

Tilbake til treningsturen vår i dag.
Ett stykke ut i turen vår,så må vi over en tre bru som går  over hovedveien inn til byn,og den synes Vinnie er sååå skummel. Tenkte at dette er jo ett bra sted å trene på,så jeg stoppa midt oppå brua og trente litt stå pent til utstillinga med han,noe som også gikk glimrende. Tok vel 2-3 repidisjoner føre vi gikk,da var det bare ca 20 minutters gå tur igjen føre vi var hjemme.

Resten av turen gikk kjempe bra,og Vinnie jobba med en iver og glede jeg aldri har sett før,det var rett og slett helt rått å se på.
Møte med mennesker brydde han seg heller ikke om,han overså de totalt og hadde øyne klistra til meg hele tia. Før så nibjeffa han og byksa mot de pga. han var livredd etter å ha blitt plaga.

De siste 5 minuttene gåing hjem trente vi på å gå på plass,og igjen så overraska han meg,gikk med øyne klistra til meg og helt inntil beinet mitt,jeg kan rett og slett ikke bli mer stol enn det jeg er i dag. Det var rett og slett den perfekte treningsturen vi noen gang har hatt.

Etter turen så var han helt utslitt og er det enda,selv etter så mange timer,hehe.
Jeg pleier egentlig alltid la han få løpe litt løs (ja,jeg vet det er båndtvang) i løpet av en treningstur siden han aldri stikker av eller er interessert i fugler og andre dyr. Men siden han var så ivrig på å trene,så lot jeg det være i dag og benytta meg heller av iveren hans.




Synes det passer å avslutte med dette bilde av Vinnie når han er sliten og lykkelig,akkurat som han var i dag etter treningsturen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar