søndag 13. januar 2013

En "liten" oppdatering fra oss!

Utsikten vår fra den ene siden av huset vårt.
Nå er det vel på tide med en liten oppdatering fra oss her i de dype skoger,ser at det er altfor lenge siden jeg har blogga,men tia har rett og slett ikke strekke til og blogglysten har ikke vært på topp.

Nå har vi bodd i drømmehuset vårt i 3 måneder allerede,og vi bare stor trives her,det er så rolig og fredelig her at det er en fryd rett og slett.
Nå i vinter har vi hatt en sprengkulde som har vært grusom rett og slett,det laveste det har vært her er -24,8 og det synes jeg i grunn er altfor mye,ikke kan vi gå turer eller være ute lengre enn at Vinnie kan gjøre fra seg før vi begynner å fryse.

Men vi har også hatt "mild" vær så vi har kunne vært ute i mange timer å bare kosa oss,må jo innrømme at vinteren bare er vakker her i skogen.  I begynnelsen når vi var ute å gikk tur på kvelden,kunne meg og Christian bare stoppe opp å stå å kikke opp på himmelen,det er så stjerneklart her og man ser galakseskyen/galakseveien eller hva det heter,det er noe jeg aldri har sett før,og for en opplevelse det er :)
Vi blei rett og slett trollbundet av den galakseveien (aner ikke hva det heter,hehe),det var rett og slett helt fantastisk å se,vi har heller aldri sett så mange stjerner som det det er her :)


Mye snø her ja :)
Jeg har også begynt å trene lydighet med Vinnie nå,har introdusert han for flere nye øvelser,og han tar det bare med en gang og viser en så arbeidsglede at det er helt sykt. Han er rett og slett en drøm å trene med for tia :) Jeg prøvde bla. stå under marsj,og han bråstoppa når jeg sa stå til han,dette er en øvelse han aldri har gjort før,så at han tok den med en gang overraska meg egentlig veldig. Komandoen stå kan han jo fra han er på utstilling,men det blir jo litt anderledes egentlig,så ja,du kan trygt si at jeg fikk sjokk når han bråstoppa :)
Etter det så prøve jeg ut spring marsj,noe han også tok med en gang og hadde en helt super kontakt mens vi løp. Det var litt hopp og sprett med en gang,men når jeg korrigerte han,så stoppa han med det og løp kjempe bra med en kjempe kontakt :D
Og siden han tok det så bra,så måtte jeg jo også prøve spring marsj med stå,denne øvelsen tok han også med en gang og sto som en støtte. Nå løp jeg riktignok ikke så veldig langt fra han siden det var en ny øvelse,avstanden må jo øves inn litt og litt :)


Så nå for tia så snuser jeg litt på tanken om en dag å konkurrere med han i lydighet,men jeg må ta noen flere kurs med han først. Vil bla. gå grunnkurs en gang til med han,bare pga. instruktøren er så sinnsykt dyktig,og pga. Vinnie trenger å øve seg på å trene sammen med andre hunder,det er jo ikke akkurat så veldig mange hunder/mennesker vi møter her i skogen.
Så etter å ha tatt grunnkurset,så har jeg lyst til å gå konkurranse kurs med han før vi evt. debuterer i LP ringen :)

Ellers skjer det ikke stort her egentlig,vi prøver å komme oss ned til Kragerø på torsdagene for å gå tur med turgruppa jeg startet opp der nede,han trenger jo å bli sosialisert på andre hunder også :)

Før så var han jo så ille til å utagere på fremmede hunder,det er det gudsjelov helt slutt på nå :D Nå bjeffer han bare litt før han gir seg,og bjeffinga er ikke sinna/redsel som det var før,nå bjeffer han mer for at han vil bort for å hilse,noe han ikke får lov til så lenge han gir lyd fra seg,hehe.

Ellers er det ikke mer å skrive om nå egentlig,ute er det - 17 nå,det var -20 når jeg sto opp. Altfor kaldt synes jeg. Men nå må jeg komme meg ut en liten tur med Vinnie så han får gjørt fra seg,også må jeg vaske huset i dag.
Dere får ha en strålende dag i dag :)

Avslutter med dett bilde av Vinnie. Tror det er det beste bilde jeg noen gang har tatt av han :)



6 kommentarer:

  1. Så utrolig gøy å lese om treningen deres :D Høres ut som en veldig lærevillig hund (det er mer enn man kan si om mine!!) ;) he he..

    Nydleig natur- selv om det ser og høres alt for kaldt ut :P

    SvarSlett
  2. Koselig du likte å lese om det :) Ja,han er veldig lærevillig og veldig intelligent,han rett og slett elsker å trene,noe som passer meg perfekt,hehe.
    Haha,kan tenke meg dine ikke er lørevillige ja :p

    Jepp,naturen her er bare nydelig,og ja,det er altfor kaldt,derfor holder vi oss også inne når det er altfor kaldt,bare ut for at Vinnie skal gå på do,så vil han også inn,hehe.

    SvarSlett
  3. så nydelig hund du har :) veldig fin blogg. Ønsker deg en fin dag videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Susanne-hobby fotograf :) Ønsker deg også en fin dag videre :)

      Slett