fredag 18. mars 2011

Hundetreff!

     Bamse synes det var litt skummelt med store Vinnie. Best å gjemme seg mellom matmor sine bein.
                                       
                                                              Hundetreff.
På onsdag reiste meg og samboeren min opp til hundeklubben med Vinnie. Uviten som jeg var spurte samboeren min om han hadde tatt med leka til Vinnie så han hadde noe å leke med der. Nei,det hadde han glemt,men vi finner vel noe han kan leke med der sa han,hehe.
Lite viste jeg at han hadde avtalt med ett vennepar av oss om hundetreff der opp. De hadde fått seg en 10 uker gammel blandingsvalp som heter Bamse.
Når meg og samboeren min hadde vært på hundeklubben i ca 5 minutter så kommer det en bil,å så bra, tenkte jeg,kanskje de har med seg en hund som Vinnie kan leke med :)
Tok på Vinnie båndet så han ikke skulle løpe bort til den fremmede bilen og overfalle folkene med kos. Og så ser jeg at det er venneparet vårt som går ut av bilen,fy søren du er slem sa jeg til Christian(samboeren min). Han bare ler,og sier,jeg trodde du skjønte at det var Dag som ringte i bilen jeg. Men godtroende som jeg er hadde jo trodd på han når han sa at det var en kamerat av han som ringte. Det blei iallefall en koselig overraskelse som de to mannfolka hadde planlagt,hehe.

Bamse synes det var veldig skummelt med Vinnie som var helt i hundre og overfalt Bamse så de kunne leke. Bamse synes det var tryggest å sitte mellom beina til matmor. Så da tok jeg på båndet til Vinnie så Bamse slapp å bli overfalt og fikk bruke tia han trengte til å bli trygg på Vinnie.

Men føre Bamse rakk å bli ordentlig trygg på Vinnie,så kom det en Schapendoes hann på 9 mnd. og ødela absolutt alt. De første minuttene Vinnie og Sar lekte sammen gikk det greit. Men så tok det helt av for Sar og domminerte Vinnie hele tia,Vinnie la seg ned og underkasta seg,men Sar ga seg ikke. Han hoppa også opp for å komme til Bamse,noe som skremte Bamse veldig. Og det er jo ikke noe rart,Sar var jo stooor og Bamse er veldig liten. Dette skjedde flere ganger og eieren bare sa nei Sar gå ned. Ellers var eieren bare opptatt av å skravle og ikke passe på hunden sin. Det var siste gang Vinnie lekte med den hunden iallefall. Kommer de andre ganger vi er der,så reiser vi bare eller ber de dra derfra.

Så alt blei egentlig ødelagt når de kom. Så vi reiste hjem,det gjorde også Dag og kona. Men vi gir oss ikke med det,vi skal fortsette å møtes så Bamse og Vinnie kan leke sammen bare Bamse blir trygg på ville Vinnie.
Må bare få sagt det,det var ikke lenge Vinnie og Sar lekte sammen føre vi brøyt det av,selv om det ser sånn ut siden det blei en del bilder.
Her kommer det en videosnutt med bildene jeg tok fra treffet.



4 kommentarer:

  1. Tusen takk :) Koselig at du likte bildene :)

    SvarSlett
  2. Hei Susann!
    Håper alt er bra med deg!
    Mari Taraldsen og jeg arrangerer reunion fest for ungdomskolen. Har du en mail adresse jeg kan sende deg invitasjon på?
    hilsen din tidligere klassevenninne Elise

    SvarSlett
  3. Hei Elise. Med meg går det bra :) Så koselig at dere holder på å arrangere reunion fest. Du kan sende til mail til meg på denne ard: susann.bryn@hotmail.com
    Alt bra med deg eller?

    SvarSlett