mandag 2. januar 2012

Tur med Anita,Cash,Champ,Vinnie og meg!

På lørdag (31.12-11) dro Anita jeg jeg ut igjen med hundene så de skulle få slite seg ut føre det braka løs med rakettene. Denne gangen hadde hu med seg både Cash og Champ. Vi prøvde å slippe Vinnie og Champ løs sammen for å se åssen det gikk mens Cash var i bånd. Champ rampen skulle bare bort å erte Cash og var egentlig ikke interessert i å leke med Vinnie. Vinnie løp etter Champ flere ganger når Champ løp bort til Cash,men flinke gogutten vår stoppa og kom til meg når jeg ropte på han så han ikke løp bort til Cash.

Cash er også en hund som er usikker på andre hannhunder etter at han også har blitt angripe flere ganger,så da sier det seg selv at det ikke er lurt å la Vinnie som også er usikker på andre voksne hannhunder,leke og hilse løse/i bånd på hverandre.
Men det gikk overraskende bra,jeg var litt nervøs for at Vinnie ikke ville høre på meg når jeg ropte på han,men det hadde jeg ingen grunn til :)
Siden Champ var mer interessert i Cash når han og Vinnie var løse,så tok jeg på Vinnie båndet og Anita tok på Champ båndet og slapp Cash gogutten løs så han kunne løpe og kose seg litt aleine,og det gikk også kjempe bra,hørte på Anita når hu sa nei til han når han prøvde å gå bort til Vinnie.

Når Cash hadde løpt en stund og gjort fra seg,så gikk vi opp til bilen igjen,for å kjøre ned til en lysning så vi kunne slippe Champ og Vinnie der så de fikk ut masse energi :) De lekte bare enda bedre sammen i på lørdag enn dagen føre,de var rett og slett en fryd å se på :)
Etter at Champ og Vinnie hadde lekte lenge,så tok jeg Vinnie inn i bilens,så Cash og Champ fikk lekt litt også.
Og jeg må bare ta av meg hatten for Cash, han er så flink med Champ,det er rett og slett en fryd å se på. Måten han satt Champ på plass når han plaga Cash nok var imponerende å se på. De er jo bare så gode de to guttene der :)
Det blei selvfølgelig tatt masse bilder fra turen,så her kommer de :)

Champ og Vinnie var i gang med å leke så fort de kom ut av bilen.






Vinnie "nusser" på Champ <3


Ikke bare bare å holde styr på hvor man løper,hehe. Vinnie krasjer inn i Champ.





Vinnie elsker å rulle,og ruller seg over alt. Champ ser dumt på hva den rare bikkja gjør,hehe.


Og der klarte ikke Chamå å holde leke lysten unna lengre mens Vinnie rulla,hehe.


Champ synes det er like greit å gå over Vinnie enn rundt :)


Ups. Champ snubler i Vinnie,hehe.

Og siden han først hadde snubla delvis over Vinnie,så kunne han jo like godt gå over han ,hehe.

Vinnie ruller igjen,mens Champ spekulerer hva rampskap han kan finne på,hehe.

haha,Champ går til "angrep" på Vinnie mens han ruller,hehe.

Angrip,hehe. Det ser kanskje voldsomt ut,men det var det overhode,alt var bare lek :)



Vinnie er sleip,og biter Champ i beinet :)



Se,Vinnie smiler,hehe.








Vinnie ser bare komisk ut når han rister seg :)

Vinnie "strammer" opp Champ,hehe.

Champ "jager" Cash.


Cash prøver å løpe fra rampen Champ :)


Etter å ha godtatt mye ramping fra Champ,så sier Cash fra på en bra og fin måte.

Ups. Cash krasjer inn i Champ,hehe.


Men Champ gadd ikke å høre på storebror,så da måtte Cash sette han på plass ordentlig.


Se for noen vakre gogutter de er <3<3

Champ gir seg ikke å "plage" Cash.

Champ "angriper" storebror Cash.

Så da måtte Cash si i fra enda hardere,men på en kjempe bra måte. det var imponerende å se hvordan Cash satt han på plass. Det ser mye verre ut enn det egentlig er,veldig mye godt språk på de to guttene :)





Cash legger Champ fint ned i bakken for å si han noen visdomsord.



Vakre Cash gutten <3

Cash er og blir bare vakker <3

Anita får Cash og Champ til å sitte fint og bli,så jeg kan ta bilde av de sammen :)

Goguttene poserer så fint :)

Tatt fra en annen vinkel. De er bare så nydelige de to goguttene der <3 <3

4 kommentarer:

  1. Kjempefin bildeserie Susann :-) Og kjempebra skriven :-)

    SvarSlett
  2. Hærlig blogginnlegg :) Nei du har nok ingen ting å være nervøs for. Husk at så lenge du er usikker så vil det smitte over på hunden din.

    Fortid er fortid, og det er i grunnen uinteressant for hunden hva som har skjedd tidligere og som har gjort den usikker, det som er vesentlig er å gå på med ny frisk.

    Det er vanskelig, fordi man selv går og er engstelig for at det skal skje igjen, og det er dette som gjør hunden usikker.

    Det blir som når man faller av en hest, da er det bare å komme seg på hesteryggen igjen med det samme, for dess lenger man venter, dess mer usikker blir man.

    hærlige bilder ;)

    SvarSlett
  3. Så lenge den trygge hunden var sammen med de så tror jeg ikke jeg hadde hatt noen problemer med å slippe alle 3 sammen. De løser det somregel best når de er løse uansett. Dere får prøve neste gang dere møtes å slippe alle 3, hopp i det, jeg kan nesten garrantere at dere vil få dere en positiv overraskelse, fordi skulle det blitt konflikter så ville de kommet i dag når en av hundene var i bånd.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselig kommentar Cashglogg :) Og tusen takk for kjempe koselige turer :)
    Sivva: Helt enig med deg,det er vi mennesker som hindrer hundene siden vi er nervøse.
    Men siden Cash passer så på Champ,så tar vi rett og slett ikke sjansen,for Vinnie er så ivrig/vilter i leken,og da er det fort at det smeller siden Cash passer så på Champ.
    Men vi får se om vi en gang i framtia når de har blitt bedre kjent og ordentlig trygge på hverandre,om vi slipper alle 3 sammen da. Koselig at du likte bloggen og bildene :)

    SvarSlett