søndag 1. januar 2012

Nyttårsaften 2011

Det var Vinnie sin første nyttårsaften i går,så jeg var veldig spent på åssen det ville gå. Jeg har selvfølgelig trent med rakett cd på han i lang tid,og det har jo smelt innimellom når vi har vært ute,uten at han har brydd seg om smellene.
Så i går kveld når jeg skulle lufte han for siste gang føre det braka løs,så smalt det noe så til de grader,Vinnie sto å snusa på noe og skvatt som fy,det samme gjorde jeg,det eneste han gjorde da,var å bjeffe litt,også fortsatte han å snuse :)
Når vi var på vei inn,så smalt det like kraftig igjen,da brydde han seg ikke i det hele tatt,gudsjelov. Så det lova veldig bra synes jeg.
Når klokka var rundt 23:30 så la jeg Vinnie i buret sitt på soverommet vårt sammen med katta vår Pippi så han kunne slappe av der. Pippi er livredd raketter,derfor var hu der inne med høy musikk og mørke gardiner som var trekt for.
Klokka 00 så gikk jeg ut på verandaen for å ta noen få bilder mens Vinnie enda var rolig i buret sitt. Været var dårlig til å ta gode rakett bilder,tåke og regn ute. Men jeg fikk tatt 4 tålig bra bilder,også gikk jeg inn igjen og henta Vinnie.

Når jeg henta Vinnie,så var han litt stressa,så da tok jeg oksebeinet hans og stappa noe kaviar i sprekkene så han kunne holde på med det istedenfor at han lytta etter rakettene.
Og "planen" min fungerte,så fort han fikk beinet,så begynte han å jobbe for å få tak i kaviaren,han spissa bare på ørene noen få ganger når de verste rakettene smalt,ellers lå han på gulvet å kosa seg med beinet :)
Så det kunne rett og slett ikke gått bedre synes jeg :)
Pippi slapp vi ut fra soverommet i halv 1 tia,da det var stille for raketter. Og hu var rolig og fornøyd med å endelig få lov til å komme ut i stua igjen,så det har tydelig hjelpe på hu også at jeg har trent med rakett cd`n og at hu var på soverommet med høy musikk. Det er første nyttårsaften hu ikke har vært vettskremt,så det var godt å se :)
Ellers ønsker jeg dere alle ett riktig godt nyttår,og håper det nye året bringer med seg masse godt for dere :)
Her kommer bildene jeg tok av rakettene i natt :)




2 kommentarer:

  1. Godt å høre at det gikk bra hos dere også, her sov de seg gjennom hele feiringa.

    Du fikk noen fine rakettbilder, jeg fikk ikke noen.. 4 km til nermeste rakett ble litt langt unna. Men gøy å stå på bruddkanten å se på likevel.

    SvarSlett
  2. Ja,det var veldig gøy at han tok det så bra :D
    Ja,blei fornøyd med de bildene der :)
    Så kjedelig at rakettene var så langt vekk fra deg da. Deilig når hundene sover seg igjennom alt sammen,her sendte de opp raketter rett uttafor på hver side av blokka.

    SvarSlett